1 heldag workshop Max 14 deltagare (större grupp övergår mer till föreläsningsform, vilket också är möjligt, kontakta CC för frågor) Pris / Hel
grupp med egen workshop (max 14 pers.) 25.000 kr Mina workshops är ofta skräddarsydda och ser därför rätt olika ut. Den glidande skalan i pris baseras på att det är enklare (och säkrare) för mig att göra överenskommelse med en kund än med 14. Färre förhandlingar, faktureringar och krpngel vid ev återbud. Fördelen med att köpa en egen helgruppsworkshop är att den kan skräddarsys utifrån verksamheten och man kan beställa fokusering på viss problematik. T ex har jag haft sådana workshops för reseledare, radiojournalister, museipedagoger, lärare, turismföretagare mm. Fördelen med att delta i en blandad workshop är de branchöverskridande kontakter som uppstår. En workshop i storytelling kan utveckla starka vänskapsband och mindre nätverk brukar uppstå. En grupp med okända ger också större möjlighet till relevant lyssnargensvar. Man lyssnar på ett annat sätt när man inte vet vad som ska komma.
|
Storytelling
för Eldsjälar Mer om innehållet |
Min workshop i storytelling är lek- och lustfylld. Jag har
själv en bakgrund som extremt blyg och respekterar andra med den
egenskapen. Jag tvingar ingen att göra något de inte känner
sig redo för. (Men folk brukar aldrig backa.) Övningarna
sker i etapper vad gäller svårighet och trygghet. Vi börjar
i mindre grupper och trappar upp efterhand. De som vill ha ingående
och rak kritik kan dock få det. 1. Workshopen består dels av dagen då vi jobbar tillsamman,
det blir full fart från tidig morgon till tidig kväll. Kursmoment: Hur hittar jag min eller vår story? Hur skapar jag nyfikenhet och intresse? Det dramaturgiska grundkonceptet "Det var en gång..." Att vara nyfiken på sina lyssnare. Gränsen mellan övertydlig och överlägsen. Långrandighetens virus. Hur blir man tråkig? Dialog och växelverkan. Hur behärskar jag kroppsspråk, röst och nerver? Vem tror jag att jag är - och vad ser åhörarna? Mellan badrum och salong - att vara sig själv men bara så långt det det är rimligt och relevant. Hur lär jag mig minnas vad jag ska berätta? Den inre filmen. Att göra berättelsen till självupplevd även (eller i synnerhet) om den är självupplevd. Våga vara tyst och göra paus. Om jag får black-out? Vikten av att öva. Hur lyssnar jag av mina åhörare? Dialog eller monolog? När folk somnar. När folk tittar på klockan. När folk hellre vill prata själva. Hur väljer jag rätt plats för storytelling? Hur vet jag att alla kan se mig? Ljus och motljus. Att erövra akustisk frid. Platsen som scenografi. Vad ska jag tänka på när jag träffar journalister och media? Bästa gåvan är en story som kan återberättas. Att få journalister att gripa pennan. Låt informationen stanna på pappret, använd mötet till levande upplevelser.
|